Jeg er altid interesseret i at indgå sponsorering / samarbejdsaftaler, hvor jeg vurderer, at produktet eller oplevelsen matcher det indhold og den stil, der allerede præger min blog.
Min troværdighed i forhold til læserne er alfa og omega. Af samme grund skriver jeg kun om de produkter, som jeg selv kan stå inde for.
OBS OBS OBS: I de enkelte indlæg gøres altid opmærksom på, hvis der er tale om sponsoreret indhold/produkter/oplevelser i henhold til reklamelovgivningen. Vores mål er at sponsorering skal være klar og tydelig. Indlæg der kan kaldes reklamer som sponsorerede vil tydeligt være mærket med det i starten eller bunden af teksten.
Hvis et link sker til en virksomhed som led i et reklameindslag, vil der som udgangspunkt stå “reklamelink”´. Det er i øvrigt yderst sjældent det opstår.
Hvis – det er aldrig tilfældet på it-bloggen – at et indlæg hænger sammen med et gratis besøg på en restaurant eller gratis produkt, vil det fremgå. Eneste undtagelse er omtale af en konference, idet det ikke er reklame men en journalistisk faglig resumé fra konferencen a la pressemedarbejder, uanset om jeg kom gratis ind eller ej.
Hvorfor så sponsorering. Jo det er for at medtage relevant information til læseren af bloggen hvor jeg skønner det er relevant. Og når det så er tilfældet, er det en måde at tjene lidt for de oceaner af timer det tager at lave bloggen.