Illustration i Astrid Haugs artikel om SoMe strategi i Kommunikationsforum (C)
Illustration i Astrid Haugs artikel Kommunikationsforum (C)

I et indlæg på  https://www.kommunikationsforum.dk/ fortæller strategisk rådgiver om sociale medier, Astrid Haug, hvad hun ser som 2020 trends, som påvirker den måde, organisationer og virksomheder arbejder med sociale medier på. Hendes konklusion er, at virksomhedernes SoMe strategi skal revideres.

For virksomheder betyder udviklingen, at der stilles høje krav til deres indhold på de forskellige medier, og at det er nødvendigt at afprøve nye formater, som brugerne selv kan være en del af.  Nogle direktører er dygtige og hyppige på Facebook. Da personlige opslag fungerer bedre end firma-sider, er direktørernes sociale medier en af de største gratis kanaler til omverdenen. 

En anden tilgang er employee-advocacy, hvor medarbejdere på vegne af virksomheden taler om deres arbejde på deres egne sociale medier. Det er en effektiv kanal, når det gøres rigtigt.

Men det er ifølge Astrid Haug behov for at virksomhederne efterser deres strategi for brug af sociale medier.

Læs hele indlægget her om hvorfor virksomhedernes SoMe strategi skal revideres her på KForum.

Medarbejdere bør opkvalificeres

Også i KForum beskriver journalist Niels Christiansen, at anvendelse af teknologi bør være et helt centralt element i enhver kommunikatørs værktøjskasse. Man er begyndt at tale om  ’Twenty-first century digital skills’. I hans artikel siger kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen, Tine Kastrup Misir,  at  vi som virksomhed og arbejdsgiver har et ansvar for at hjælpe vores medarbejdere med at opkvalificere sig, at give dem et kompetence løft i forhold til de sociale medier.

Læs hele indlægget her på KForum.


Indlæg af Ivan Munk på CXO2´s blog om IT på www.CxO2.dk/blog

SoMe strategi skal revideres
Del gerne til dine kontakter:
Annonce

Annonce
Tagget på: